Про ліцей » Історія ліцею

Історія створення ліцею розпочалась з 1972 року, в часи найсуворішої регламентації освіти, коли діяльність загальноосвітньої школи орієнтувалася на «середнього учня» та нівеляцію особистості. Наперекір панівній тенденції виникає думка створити школу для обдарованих, талановитих дітей. Втілення цієї ідеї в життя розпочала Тямушева Тетяна Іванівна – прекрасний педагог, великий ентузіаст своєї справи , перший директор школи № 208. Саме її заслуга в тому, що протягом 1972-1973 років створюється унікальний для свого часу колектив учителів-однодумців, висококласних фахівців, який відзначається демократичним та шанобливим ставленням до дітей. Саме тоді розпочинає функціонувати восьмирічна школа № 208.

1973 рік. Восьмирічна школа № 208 набуває статусу середньої. Значно збільшується кількість учнів. Учительський колектив наповнюється новими педагогами, своєю творчою роботою особливо відзначається методичне об’єднання вчителів математики та фізики: Тямушева Т .І., Соколовський Г. М., Висоцька Г. К. , Рабінович Р. О., Архіпова Д. С. Учні беруть участь у роботі Всесоюзної заочної математичної школи при Московському державному університеті. У 1980 році Всесоюзну заочну математичну школу закінчують 80 учнів, вони отримують свідоцтва і стають студентами престижних вищих навчальних закладів. Перший досвід роботи факультативу з поглибленим вивченням математики під керівництвом Соколовського Г. М. вивчається та узагальнюється Міністерством освіти України і стає основою при складанні програми для математичних класів у 1987-1991 роках.

З 1976 по 1990 роки команди кращих математиків школи № 208 м. Києва – єдині українські учасниці Всесоюзних свят юних математиків у місті Батумі. Ці команди готували Висоцька Г. К., Соколовський Г. М, Болкісєва В. А., Архипова Д. С.

У 1983-1985 роках Міністерство освіти вивчає досвід роботи методичного об’єднання вчителів математики школи. Методичне об’єднання вчителів математики району очолює Соколовський Г. М. Проводяться відкриті уроки для вчителів міста й області, семінари, заняття факультативів. Досвід узагальнено і надруковано у 1987 році в журналі «Математика в школі» № 1. Стає традицією проводити шкільні і районні тижні математики, олімпіади, КВК, математичні бої, естафети, конкурси газет тощо. Протягом багатьох років учителі школи готують фундамент для відкриття ліцею № 208 з фізико-математичним профілем навчання.

1990 рік. Педагогічний колектив школи очолює Мошкола Михайло Іванович. Його прихід стає новим імпульсом для розкриття творчого потенціалу як учителів так і вихованців школи. Михайло Іванович докладає немало зусиль для створення в школі таких умов, щоб кожний член колективу відчував радість від своєї праці. Сучасний дух демократизму, взаєморозуміння, співпраці і творчості надихає на добрі й цікаві справи – шкільні свята та традиції, предметні тижні, фестивалі, туристичні зльоти, спортивні змагання, літературні вечори, українські вечорниці, огляди художньої самодіяльності, турніри ерудитів та олімпіади, туристичні поїздки, зустрічі з цікавими та відомими людьми, музичні лекторії тощо.

У 1992 - 1993 роках школа здобуває статус школи – ліцею. Керівництво ліцею спільно з батьківським комітетом та учнівською радою розробляють Статут ліцею. В ці роки до школи приходять працювати молоді педагоги, її випускники – Чемерис М. В., Сліпчук І. Ю. Павлюк О. Є., трохи пізніше – Малишко О. Г., Лясківська Т. Ю. У продовження добрих справ вносять свою любов і знання усі - і старші, і молодші – вчителі ліцею.

1997 рік. Дарницька районна рада приймає рішення про надання закладу статусу ліцею, який сьогодні територіально належить Дніпровському району м. Києва.

У 2004 році ліцей № 208 м. Києва одним із перших загальноосвітніх навчальних закладів міста проходить Державну атестацію і отримує найвищу оцінку своєї роботи – Свідоцтво про атестацію з відзнакою.

Через 10 років, у 2014 році, ліцей підтверджує свій високий рівень і знову атестований з відзнакою.

Показники роботи вчительського колективу ліцею сьогодні - високий рейтинг школи у районі та місті, 100 % вступ випускників ліцею до вищих навчальних закладів, чисельні переможці предметних олімпіад усіх рівнів, конкурсів та інтелектуальних змагань, високі бали випускників ліцею за результатами складання ЗНО, конкурс при вступі до 5-х класів ліцею, який за останні роки зріс до двох осіб на одне місце.

Пройшло 43 роки. Викристалізувалися питання, які стали пріоритетними за цей час для школи з фізико-математичним профілем навчання – це демократизм відносин між учнями та вчителями, виховання освіченого, незалежного, свідомого громадянина держави та світу з високим рівнем знань.